
Το σχέδιο των γραμμάτων μας απασχολεί συχνά στην πρώτη δημοτικού .Άλλες φορές τα προσωποποιούμε και τα χρησιμοποιούμε σαν ήρωες παραμυθιών παίζοντας συγχρόνως με τις λέξεις : πχ. μπορούμε νε σχεδιάσουμε τον Α τον 'Αρχοντα , τη Ζ τη Ζωηρή κλπ. ξανασχεδιάζοντας το γράμμα, προσθέτοντας χαρακτηριστικά , δημιουργώντας ιστορίες ..
Εδώ εξήγησα στα παιδιά ότι υπάρχει κι ένα είδος σχεδίου που δεν διατηρείται στο χρόνο , σαν τις εικόνες που φτιάχνουμε στην ακρογιαλιά : αυτό το ονομάζουμε εφήμερη τέχνη - και ο μόνος τρόπος να το συγκρατήσουμε είναι κάποιου είδους καταγραφή .
Ερευνήσαμε το θέμα κουβεντιάζοντας - παρένθεση για να πω ότι χρησιμοποιώ πολύ το λόγο στο μάθημα : να φτάσουν τα παιδιά να πουν " ένα Σ φτιαγμένο από Σπίτια" ένα "Μ φτιαγμένο από Μύτες" ,να τα φανταστούν και να γελάσουν , να περάσουν αρκετή ώρα διασκεδάζοντας με το παιχνίδι λέξη-εικόνα-λέξη , να συναγωνίζονται ποιό θα διατυπώσει την πιο τρανταχτή ιδέα .Έτσι, πριν να φτάσουμε στα υλικά , συγκεντρώνουμε από κοινού μια αόρατη αποθήκη εικόνων πλασμένη από τις διατυπωμένες ιδέες των παιδιών .Μαθαίνουν έτσι ότι ένα μέρος της εικαστικής δουλειάς είναι αυτές οι ιδέες που προκύπτουν όταν ο λόγος συνεργαστεί με τη φαντασία και αντίστροφα . Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τις απρόοπτες, παράλογες συναντήσεις και το χιούμορ τους στο πεδίο της καλλιτεχνικής δημιουργίας - όχι δηλαδή ότι δεν το ξέρουν από μόνα τους, αυτά είναι άλλωστε τα συστατικά κάθε ελεύθερου παιχνιδιού , αλλά προκειμένου να το εντάξουμε στην παιδαγωγική διαδικασία χρειάζεται να το ενθαρρύνουμε ,να το καλλιεργήσουμε και ,κατά κάποιον τρόπο,να το "νομιμοποιήσουμε" .
Μετά τους ζήτησα να φέρουν τα υλικά : παλιά παιχνιδάκια κι άλλα άχρηστα αντικείμενα. κλωστές, ασημόχαρτα αλλά και φρούτα, λουλούδια , όσπρια, κοχύλια .Έφερα χρωματιστά χαρτόνια που θα μπορούσαν να χρησιμέψουν σα φόντο.
Κάναμε ένα μάθημα όπου τα παιδιά σχεδίαζαν τα γράμματα χρησιμοποιώντας μέλη του σώματός τους .... μέσα απ΄αυτό το παιχνίδι συνειδητοποίησα κι εγώ μαζί με τα παιδιά , για άλλη μια φορά,την αξία που έχει η εμπλοκή και του σώματος στη δημιουργική διαδικασία .
Άλλα δύο όπου μόνα τους ή σε ζευγάρια σχεδίασαν με αντικείμενα στις επιφάνειες των θρανείων ή στο πάτωμα.
.Κι ένα απλωμένα σε ομάδες στους χώρους του σχολείου .

Στο τέλος φωτογράφισα το σχήμα των στομάτων τους καθώς εκφέρουν τα γράμματα .