Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2012

αρχαιολογία 4 ...ένας αρχαιολόγος στο σχολείο!




..όταν ο κύριος Ανδρέας Καπετάνιος έφτασε στην τάξη τα παιδιά του επεφύλαξαν υποδοχή αντάξια ενός Ιντιάνα Τζόνς !
Είχαν φέρει από το σπίτι παιχνίδια και αντικείμενα που παρέπεμπαν σε διάφορες εποχές .
Είχαμε επίσης ένα άδειο κουτί ενυδρείου και σάκκους με διαφόρων ειδών χώμα, άμμο και χαλίκι.





...ο Ανδρέας ξεκίνησε να διηγείται στα παιδιά τη συναρπαστική ιστορία της Γης , από τον πρώτο ωκεανό μέχρι το παρόν , δημιουργώντας, καθώς προχωρούσε η αφήγηση ένα-ένα τα στρώματα γης , τοποθετώντας τα αντικείμενα της κάθε εποχής κι ύστερα θάβοντάς τα κάτω από το επόμενο στρώμα.



 Παράλληλα εξηγούσε τον τρόπο δημιουργίας των στρωμάτων , τον τρόπο που ένας οικισμός εξαφανίζεται σιγά -σιγά ή και απότομα , από έναν σεισμό ή κάποια πλυμμήρα .Πέταξε πάνω στα δεινοσαυράκια των παιδιών τον μετεωρίτη που ίσως προκάλεσε την εξαφάνισή τους. Πλυμμήρισε μια νεολιθική εγκατάσταση ...















 Επίσης μας εξήγησε πώς ένα κτίσμα σε μια κορυφή θα μείνει πάνω από την επιφάνεια του εδάφους - όπως στο ενυδρείο μας ο Παρθενώνας .



  ... η παλαιολιθική, η νεολιθική, η αρχαία Αίγυπτος,η αρχαία Ελλάδα, η Ρώμη, το Βυζάντιο,ο Μεσαίωνας ...η Τουρκοκρατία ..



 ... η Ελληνική επανάσταση !!!! ...ο βομβαρδισμός του Παρθενώνα ...




... φτάσαμε στο παρόν τοποθετώντας τα στρατιωτάκια των μεγάλων πολέμων του 20ου αιώνα ... κάποιο παιδί δυσκολεύεται να συνέλθει από τη μοίρα  της μούμιας του που την είδε να εξαφανίζεται προς το τέλος της εποχής της αρχαίας Αιγύπτου ! Αυτός κι άλλοι παρηγορήθηκαν την επόμενη εβδομάδα οπότε και κάναμε την πρώτη μινι-ανασκαφή αδειάζοντας το ενυδρείο ..



..στη συνέχεια ο Ανδρέας  μίλησε στα παιδιά για τη δουλειά του με παραδείγματα από δικές του ανασκαφές . ..  όπως είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω και σε άλλες στιγμές του προγράμματος, τα πιο δημοφιλή ευρήματα για τα παιδιά μοιάζει να είναι οι ανθρώπινοι σκελετοί !!



 .... το μάθημα αυτό ήταν για όλους ένα τεράστιο άλμα προς την πραγματοποίηση του στόχου μας :να γίνουμε "κανονικοί αρχαιολόγοι", δηλαδή επιτέλους ΝΑ ΣΚΑΨΟΥΜΕ !...
Όμως  ήταν ακόμη αρχές Μαρτίου και ο καιρός δεν είχε ανοίξει ... έτσι περιμένοντας ήταν ευκαιρία για μένα να δοκιμάσω να εξηγήσω στα παιδιά την έννοια της "χρονογραμμής" ......

.......συνεχίζεται............