Σάββατο, 7 Απριλίου 2012

...μικροί αρχαιολόγοι 2012 ..το σημερινό μάθημα !

Συναντώ τους μικρούς αρχαιολόγους Σάββατο πρωί και περνάμε ένα δίωρο με αρχαιολογικά "παιχνίδια" που αποτελούν την προετοιμασία για μια πενθήμερη καλοκαιρινή έρευνα και ανασκαφή στη Σαλαμίνα .Σήμερα έπρεπε να διαπιστώσουμε τι θυμούνται από το προηγούμενο μάθημα όπου κάναμε ένα γρήγορο πέρασμα με προβολή εικόνων , σε όλες τις περιόδους της ιστορίας μέχρι σήμερα .
Το μάθημα είχε τη μορφή ενός παιχνιδιού πάνω σε μια κενή "χρονογραμμή" 10 περίπου μέτρων , απλωμένη στην αυλή. Κάθε παιδί είχε στα χέρια του μερικές εικόνες και κάποιες χρονολογίες .Η ομάδα (12 παιδιά) έπρεπε να καταφέρει μέσα σε 20 λεπτά να βάλει όλα τα στοιχεία στη σωστή σειρά χωρίς να πάρει βοήθεια από εμένα ,αλλά βοηθώντας όσο πιο πολύ μπορούσαν ο ένας τον άλλο.



                          .........................  διατρέχοντας το χρόνο .....................

... δεν τα πήγαν κι άσχημα ! ..οι διάλογοι ,υποθέτω, η χαρά του αρχαιολόγου : "...μα τι κάνεις , δε βλέπεις ότι είναι ιερογλυφικά; ..... παιδιά , πότε γεννήθηκε ο Χριστός;... και ο σοφότερος της παρέας:αυτό είναι βυζαντινή μετά τρούλλου (!)."

Μετά συζητήσαμε για την αξία και τις μεθόδους αποτύπωσης των ευρημάτων. Για την ομοιότητα που έχει η δουλειά του αρχαιολόγου με εκείνη ενός ντετέκτιβ .


Χωρίστηκαν σε ομάδες και επιχείρησαν να αποτυπώσουν και να διατυπώσουν -γραπτά- τη θεωρία τους για τα ευρήματα στην πίσω αυλή , μέσα σε 40 λεπτά της ώρας.

Τέλος οργανώσαμε ένα "αρχαιολογικό συνέδριο", όπου κάθε ομάδα ανακοίνωνε τη θεωρία της και απαντούσε στις ερωτήσεις των άλλων αρχαιολόγων .

                               .... τα ευρήματα ....ή η σκηνή του εγλήματος στην πίσω αυλή 


 .... τα παιδιά σχεδιάζουν,μετράν και στη συνέχεια μέσα από συζήτηση καταλήγουν σε μια ή και δύο ( το πολύ) "θεωρίες"

                                                εξαιρετικό σχέδιο σε άτυχη φωτογράφιση .....


...συνεχίζεται !